Duivensites.nl
 
Vredesvlucht als promotie idee?
Rob van Hove  23-9-2013
 

Het zou een gemiste kans zijn als de NPO als onze koepelorganisatie niet de moeite neemt om een serieuze bijdrage te leveren aan de wereldvrede, want ik heb begrepen van mijn oudste dochter dat in Den Haag en andere steden een hardloopwedstrijd is georganiseerd voor de “dag van de vrede.” Zij, heeft voor het eerst meegedaan aan deze hardloopwedstrijd. In het kader van de dag van de vrede, 21 sptember. Natuurlijk is het de deelnemers niet bedoeld om te winnen, maar om meer aandacht voor dit prachtige ideaal: wereldvrede.

Waarom doen wij als duivenliefhebbers niet aan dit soort van spontane acties, want wij zijn toch zo’n beetje de gatekeepers van het vredessymbool. Het mag een paar centen kosten, maar als we het slim aanpakken kunnen we er een heleboel GRATIS of in ieder geval weinig kostende imago reclame voor terugkrijgen. Buiten de aandacht om meer tolerantie en onderlinge medeleven of compassie in de wereld, is het gewoon toegestaan om iets voor je zelf als duivenliefhebbers te doen. In dit geval: reclame maken voor je zelf.

Zou het niet beter zijn om een public relationsman of vrouw aan te stellen. Beter dan een andere of nieuwe weerman, want ik verbaas me wekelijks tijdens het seizoen, hoe slecht de weerberichten te volgen zijn, die op teletekst zijn staan. De meteorologische vaktermen rollen vaak door mijn hoofd, zonder te kunnen volgen wat de opsteller er mee voor ons in petto heeft. Dan denk ik iedere keer: wie van ons kan hier een lekker soepje van koken? Ik niet en ik ben toch niet dom. Maar ook weer niet zo slim dat ik dat allemaal maar zo maar kan begrijpen. Nee, dan maar een slimme NPO pr- medewerker vragen om ons beter en leuker in het nieuws te brengen dan wijzelf als partijdige liefhebbers dit kunnen.

Bijvoorbeeld, laten we een soort van jaarlijkse vlucht organiseren voor de wereldvrede. Laat voor mij part Pieter Koss en zijn bureau hiervoor is met een ludiek idee aan komen zetten. Dat hoeft toch allemaal niet zo lastig en moeilijk te zijn. Je geeft de afdelingen een mooi affiche met een auto als hoofdprijs en klaar ben je. Plus je belt een paar van die radio en televisie redacties en vraagt ze om is bij een superspeler te komen kijken. Compleet met een camera en/of microfoon.

Of nog beter je geeft die journalisten voor een duivenvrede weekend de mogelijkheid om in te loggen op LIVE DUIVEN. Dan kunnen ze te minste de auto duiven voor de wereldvrede zien binnenstormen. Ach, die Pieter kan dit allemaal veel beter bedenken als ik. Dit zijn maar enkele creatieve gedachten kronkels van mijn kant uit.

Nou, dit is het voor deze keer.

Tot ziens,

Rob van Hove, Nieuw Scheemda.

 
Zonder nadrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Duivensites.nl is het niet toegestaan materiaal van Duivensites.nl te publiceren, kopieren of reproduceren voor gebruik op uw website of die van iemand anders.